Autoropa - FerrariAutoropa - MaseratiAutoropa - BentleyAutoropa - Ferrari - Maserati - Bentley
FERRARI DEALERSITE
Ferrari - 12 Cylindrar
GTC4Lusso
F12BERLINETTA
Ferrari - 8 Cylindrar
GTC4Lusso T
488 GTB
488 SPIDER
CALIFORNIA T
FERRARI APPROVED
PILOTA FERRARI
Auktoriserad service
Mercedes-Benz, Jaguar och Land Rover Auktoriserad Service
Kontakta oss direkt
Tel. +46 40 43 70 00

info@autoropa.se
Senaste nytt:
ÅRETS ITALIENSKA BILTRÄFF: WENNGARNS SLOTT
VILL DU TA MARKNADSANSVAR FÖR BENTLEY & McLAREN?
NÜRBURGRING TILL VÅREN? HÄNG MED SCUDERIA HANSET 2-5 MAJ!
SCUDERIA AUTOROPA I FERRARI WORLD FINALS PÅ DAYTONA!
AUTOROPA I LAND ROVERS HEMLAND
FERRARI LANSERAR GTC4LUSSO T I PARIS
AUTOROPA SÖKER KUNDMOTTAGARE - PLACERING LIDINGÖ
AUTOROPA RACING DAYS 2016 BILDER
Senaste objekt
Ferrari California
T
Bentley Bentayga
W12 Kolfiber Styling Pack
Maserati Levante
S Bensin
 
Ferrari GTC4Lusso

Klassledande prestanda, överlägsen kördynamik och storslagen elegans. En unik bil, en helt ny värld. 

GTC4Lusso, den nya fyrsitsiga bilen som utgör en omfattande utveckling av det sportiga Grand Tourer-konceptet genom att för första gången kombinera bakhjulsstyrning med fyrhjulsdrift. Denna bil är designad för kunder som vill uppleva känslan av att köra en Ferrari var som helst och när som helst. Både på korta turer och långa resor, på snöiga bergsträckor och i stadstrafik, själv eller i sällskap med tre glada passagerare. Förare som kräver kraftfull prestanda men som vägrar att kompromissa när det gäller körkomfort, sportig elegans eller fulländad precision. GTC4Lusso ger Ferrarikörningen oanad dynamiska kraft, precis som föregångaren FF som gav den stegrande hingsten en ny yngre kundgrupp som även kör betydligt mer med bilen och uppnår en körsträcka som är 30 % högre än genomsnittet. GTC4Lussos namn hänvisar till dess berömda föregångare som t.ex. 330 GTC eller dess 2 + 2 systermodell 330 GT som var en av Enzo Ferraris favoriter - samt 250 GT Berlinetta Lusso som utgjorde en enastående kombination av elegans och prestanda i toppklass. Siffran 4 anger att bilen är utrustad med fyra komfortsäten.

Motor
GTC4Lussos 12-cylindriga motor levererar jämn och kontinuerlig kraft som toppar med hela 690 hk vid 8 000 varv/min. Både förhållandet mellan vikt och kraft på 2,6 kg/hk samt dess kompressionsförhållande på 13.5:1 sätter nya rekord i bilens segment. Det maximala vridmomentet på 697 Nm vid 5 750 varv/min med 80 % tillgängligt redan vid 1 750 varv/min, ger en enastående respons även vid låga varvtal. Bilens ljudprofil matchar dess mångfacetterade personlighet. Den är övertygande och kraftfull vid snabb körning och diskret men ändå harmonisk i stadstrafik.

Dynamik
Ferrari GTC4Lusso har enastående sportbilsprestanda vid alla typer av körförhållanden tack vare Ferraris patenterade 4RM Evo-fyrhjulsdrift som för första gången är utrustad med inbyggd bakhjulsstyrning. Resultatet är det nyligen patenterade 4RM-S-systemet (fyrhjulsdrift och -styrning) som baseras på ett annat exklusivt patent från den stegrande hingsten, den senaste utvecklingen av Slip Side Control-systemet (4.0) som nu även inbegriper elektronisk differentialdämpare (E-Diff) och SCM-E-dämpare. Dessa sofistikerade fordonsdynamiska system är friktionsfritt integrerade i Ferraris unika programvara och gör att föraren utan ansträngning kan hantera GTC4Lussos kraftfulla vridmoment även på snötäckta, våta eller hala vägbanor. Resultatet är en unik stabilitet och en känsla av fulländad kontroll och säkerhet som märks på bilens överlägsna prestanda. Den nya generationen SCM-E-dämparstyrningen bidrar även till att förbättra prestanda på krävande underlag och självfallet till en enastående körkomfort.??GTC4Lussos unika prestanda beror även på nya aerodynamiska lösningar, exempelvis den nya främre grillen med integrerade luftintag för att förbättra kylsystemets effekt, luftutloppen på vingen som påminner om dem på 330 GTC, samt en takmonterad bakre spoiler och en ny utformning med tre diffusorfenor. Den kombinerade effekten av dessa funktioner är ett luftmotstånd som är märkbart lägre än på FF.

Stil
GTC4Lusso är ritad av Ferrari Design och utgör ännu en förädling av Shooting Brake-kupén. Här har man tolkat om konceptet med en extremt strömlinjeformad och avsmalnad form som nästan ger bilen en fastback-liknande silhuett. ??Bilens sportiga karaktär understryks av formerna och bakvagnens stil där takprofilen har sänkts men där det ändå finns gott om utrymme för att säkerställa plats och komfort för alla fyra passagerare samt ett rymligt bagageutrymme. De för Ferrari klassiska dubbla baklyktorna pryder bakvagnen. De förstärker inte bara bilens muskulösa skuldror och ger den en bredare känsla utan bildar även en visuell enhet med avgasrören och ger baksidan ett ännu mer kraftfullt uttryck. Dynamiskt utpräglade konturlinjer skapar ett tema som påminner om en stämgaffel längs bilens flanker och som betonar de muskulösa hjulhusen och ger bilen en utmejslad atletisk utstrålning.

Interiör
Den sportigt lyxiga och genomarbetade kupén har designats och konstruerats med yttersta omsorg och fulländning in i minsta detalj. Utformningen med Dual Cockpit är en annan unik funktion som är designad för en delad körupplevelse för både förare och passagerare, och där den sistnämnda kan ha en egen generöst tilltagen display med åtskilliga funktioner. ??Det som kanske utmärker kupén mest bortsett från dess innovativa design är den hantverksmässiga bearbetningen av materialen som noga har valts och kombinerats för att skapa en genuin atmosfär inuti bilen. Generösa sportsäten säkerställer att bilens samtliga passagerare får en unik komfort och gott om plats och förmedlar samma känsla som en lyxig lounge. GTC4Lusso introducerar även den nya infotainmentplattformen med en 10,25-tums HD-skärm med kapacitiv pekskärmsteknik. Den nya ratten är mer kompakt tack vare en mindre airbag och de inbyggda reglagen är mer ergonomiska än någonsin. Detta säkerställer en ännu sportigare körupplevelse. ??Den officiella världspremiären för GTC4Lusso kommer att äga rum vid den internationella bilsalongen i Genève. Men redan nu kan du se exklusiva bilder på Autoropas hemsida.

För mer information, konfigurator och gallerier besök webspecial för GTC4Lusso.

© 2010 Autoropa AB - All rights reserved   |   Cookies & Förbehåll   |   Producerat av: Drabarek.com